تحولات مصر/

بازداشت چند معترض در قاهره/ عمرو موسی: در انتظار طرح ریاست جمهوری هستیم

بازداشت چند معترض در قاهره/ عمرو موسی: در انتظار طرح ریاست جمهوری هستیم

بازداشت چند معترض در قاهره و درخواست مخالفان از ریاست جمهوری برای ارائه یک طرح جامع و کامل درباره حل بحران از جمله خبرهای مصر به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از النشره، نیروهای امنیتی مصر شب گذشته شماری از معترضان را در مرکز قاهره و در جریان درگیری در جاده ساحلی نیل بازداشت کردند.

معترضین با سنگ و کوکتل مولوتوف به سوی نیروهای امنیتی حمله می کردند و این نیروها نیز برای متفرق کردن مردم از گاز اشک آور و تیر هوایی استفاده کردند که این امر باعث شد معترضان از میدان عبدالمنعم ریاض و ورودی منطقه گاردن سیتی (محل سفارتخانه های خارجی از جمله سفارت انگلیس و آمریکا) دور شوند.

در پی تایید حکم اعدام 21 تن از متهمان پرونده کشتار پورت سعید از سوی دادگاه مصر، شهرهای مختلف این کشور طی چند روز گذشته شاهد اعتراضاتی است.

از سوی دیگر عمرو موسی رئیس حزب الموتمر شب گذشته رایزنی ریاست جمهوری با اعضای جبهه نجات ملی (ائتلاف اصلی مخالفان مصری) را تکذیب کرد.

وی با بیان این مطلب افزود: ما در انتظار یک طرح جامع و کامل از سوی ریاست جمهوری برای حل بحران مصر هستیم و پس از آن اعلام موضع خود، نشست برگزار خواهیم کرد.

کد خبر 2016943

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha